loading...

کسب وکار

بازدید : 77
سه شنبه 14 شهريور 1402 زمان : 17:03

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه روشی جدید در دندانپزشکی است که هر روز بر محبوبیت آن افزوده می شود که در کلینیک دکتر شمس به بهترین نحوه انجام می‌شود همچنین ایمپلنت لیزری در رشت نیز توسط این کلینیک دندانپزشکی انجام می‌شود. ایمپلنت فوری یک روش درمانی سریع برای مشکل بی دندانی است. در این روش بلافاصله پس از کشیدن دندان، کانال دندان کشیده شده با یک پایه ایمپلنت فوری و یک پروتز موقت جایگزین می شود. در ایمپلنت دندان معمولی این کار حداقل 3 ماه طول می کشد. این روش در مواردی که یک یا چند دندان فک جلو آسیب دیده باشد بسیار مفید است و زیبایی دندان ها را بلافاصله پس از کشیدن آنها باز می گرداند.
ایمپلنت فوری چیست؟
ایمپلنت فوری (یک روزه) به عنوان یکی از جدیدترین تکنیک های دندانپزشکی ارائه شده است. ایمپلنت فوری جایگزین بسیار خوبی برای دندان های از دست رفته است. کاشت فوری یکی از روش هایی است که هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند و بسیار محبوب شده است. ایمپلنت فوری عمدتاً برای دندان های جلویی انجام می شود. تصمیم گیری برای استفاده از ایمپلنت فوری ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما این روش مزایای زیادی دارد که می توان آن را انتخابی بدون پشیمانی دانست.
ایمپلنت فوری روشی جدید در درمان دندان است که امروزه بسیار رایج شده است و بهترین روش برای جایگزینی دندان های جلویی است.
ماده فوری ایمپلنت تیتانیوم یا مشتقات آن است و به عنوان پایه دندان در استخوان فک قرار می گیرد. این فونداسیون برای حفظ تاج دندان در نظر گرفته شده است، به عبارت دیگر به عنوان ریشه دندان طبیعی عمل می کند. تیتانیوم استفاده شده در ایمپلنت باید چند ماه در استخوان فک باقی بماند تا به خوبی با استخوان جوش بخورد و در مرحله بعد تاج دندان در آنجا ثابت شود.
اگر به دنبال یک دندانپزشک خانم در رشت هستید به روی لینک زیر کلیک کنید.
ایمپلنت پانچ چیست؟
با گذشت زمان و رواج روش درمان ایمپلنت برای درمان بی دندانی، روش های مختلف و مشابهی رواج یافته است که یکی از این روش ها کاشت فوری است. ایمپلنت های یک روزه یا ایمپلنت های پنج روزه نام های دیگری برای ایمپلنت های فوری هستند. بنابراین قیمت کاشت پانچ، مراحل کاری، مزایا و معایب ایمپلنت روز هیچ تفاوتی با ایمپلنت فوری ندارد و تنها تفاوت در نام آنهاست.
تفاوت بین ایمپلنت فوری و ایمپلنت دندان معمولی
از نظر روش کاشت ایمپلنت فوری با ایمپلنت های معمولی متفاوت است. در روش کاشت فوری اگر طول، عرض و تراکم استخوان فک مناسب باشد، به محض کشیدن دندان طبیعی در همان روز جراحی، پروتز نصب می شود. به طور معمول، قرار دادن ایمپلنت حدود 3 ماه طول می کشد. اما ایمپلنت فوری در همان روز جراحی ساخته می شود و پس از تقریباً 3 تا 5 ماه با پروتز قطعی جایگزین می شود. ایمپلنت فوری پلاستیکی و بسیار سبک است و معمولاً کمی کوتاهتر از سطح سایر دندان ها و سطح جونده است تا فشار کمتری در هنگام جویدن غذا وارد شود و ایمپلنت تیتانیوم کاملاً جوش داده شود سپس ایمپلنت نهایی. قرار داده شده است باید نصب شود.
در روش ایمپلنت فوری، وضعیت فعلی استخوان ها و دندان های شما بسیار مهم است و باید توسط متخصص ایمپلنت بررسی شود.
هنگام انتخاب ایمپلنت فوری، فاکتورهای زیادی نقش دارند. این روش یک روش ترجیحی در نظر گرفته می شود و صلاحیت مشتری باید توسط متخصص تعیین شود. یکی از عواملی که مانع استفاده از روش کاشت فوری می شود، قطر یا طول ریشه دندان یا نزدیکی آن به سینوس ها یا کانال های عصبی است.
مدت زمان کاشت فوری ایمپلنت
به طور کلی دو راه برای رسیدن به کاشت فوری وجود دارد. اولین روش کاشت فوری ایمپلنت های دندانی در زمان کشیدن دندان انجام می شود. در این روش بلافاصله پس از کشیدن دندان، ایمپلنت فوری در داخل استخوان فک قرار می گیرد تا تیتانیوم ایمپلنت محکم به استخوان فک جوش داده شود. و در نهایت بلافاصله پس از آن یک تاج پلاستیکی موقت روی آن قرار می گیرد. این روکش تا زمانی که ایمپلنت به استخوان جوش بخورد و روکش دائمی ایمپلنت فوری ساخته شود در جای خود باقی خواهد ماند.
ایمپلنت فوری برای ایمپلنت دندان جلو بسیار مهم است که تاثیر زیادی در زیبایی و لبخند فرد دارد و گاهی پس از ترمیم محل کشیدن دندان، ایمپلنت وارد فک و تاج آن می شود. در بالا. مواد مورد استفاده در حین کاشت پودر استخوان و غشاء برای پر کردن فضای خالی بین دندان ها است. در روش های معمول ایمپلنت باید از دندان های مصنوعی به طور موقت استفاده شود و یا حتی فضای دندان تا روز قرار دادن پروتز اصلی خالی بماند. این روش برای افرادی که دندان های جلویی شان کشیده شده است می تواند نگران کننده باشد. با روش ایمپلنت فوری، این محدودیت ها از بین خواهند رفت.
در این روش دوره درمان کاشت ایمپلنت کاهش می یابد: در روش کاشت فوری معمولاً در همان روز کشیدن دندان یا پس از ترمیم محل جراحی انجام می شود، در حالی که ایمپلنت ها پس از حدود 5 مورد طبیعی هستند. تا 6 ماه بعد از کشیدن و جراحی تاج دندان روی ایمپلنت قرار خواهد گرفت.
در این روش تعداد مداخلات جراحی کاهش می یابد: در روش ایمپلنت فوری، عموماً با جراحی ایمپلنت و تاج دندان انجام می شود. اما در مورد ایمپلنت های معمولی، جراحی جدید پس از چند ماه برای قرار دادن تاج ضروری است.
قرارگیری مناسب تر پروتز تاج دندان: در روش معمول ایمپلنت از کلاهک التیام دهنده استوانه ای استفاده می شود تا لثه شکل مناسبی به خود بگیرد. در روش کاشت فوری، لثه با تاج دندان تشکیل می شود که بلافاصله قرار می گیرد. در نتیجه هماهنگی لثه و تاج بسیار بهتر خواهد بود.
اعتماد به نفس بیمار: از آنجایی که گاهی اوقات از دست دادن دندان در دندان های جلویی رخ می دهد، می تواند اعتماد به نفس بیمار را تحت تاثیر قرار دهد. با روش ایمپلنت فوری امکان قرار دادن دندان ها بلافاصله پس از کشیدن دندان وجود دارد.
کمک به حفظ ظاهر لثه: چون فضای خالی دندان بلافاصله قرار می گیرد، وضعیت طبیعی لثه بهتر حفظ می شود.
درد، تورم و خونریزی کمتر: از آنجایی که تعداد جراحی ها با روش فوری ایمپلنت کمتر است و همه چیز در یک روز انجام می شود، تعداد بخیه ها کمتر و در نتیجه درد، تورم و دوره نقاهت بعد از عمل نیز کاهش می یابد. آنها نیز کاهش می یابد. .
زیبایی بیشتر: در روش ایمپلنت فوری به دلیل اینکه تحلیل لثه و استخوان فک کمتر است، زیبایی لبخند مشتری بیشتر می شود.
معایب کاشت فوری:
این روش معایب زیادی ندارد، فقط گزارش شده است که می تواند شانس موفقیت آمیز ایمپلنت دائمی را تا حدود 10 درصد کاهش دهد و همچنین عموماً برای کسانی که شرایط استخوانی ایده آلی دارند استفاده می شود. به طور کلی، کاشت فوری ایمپلنت یک روش بدون عارضه است و برای کسانی که نمی توانند فاز بی دندانی را تحمل کنند، توصیه می شود. علاوه بر این، هزینه آن بیشتر از قیمت ایمپلنت های معمولی است.
عملکرد ایمپلنت در یک روز
عملکرد خوب ایمپلنت های روز به تخصص و مهارت دندانپزشک بستگی دارد و در صورت کمک گرفتن از یک متخصص مجرب و با تجربه می توانید مطمئن باشید که دندان کاشته شده برای شما کاملا کاربردی خواهد بود و حتی می توان آن را بستری کرد. که در صورت انجام صحیح و دندانپزشک مجرب و آگاه این روش نسبت به روش های سنتی ایمپلنت موفق تر خواهد بود. عوارض احتمالی با روش سنتی ایمپلنت بسیار کم است و بعید است که عوارض بعد از جراحی بیمار را تحت تاثیر قرار دهد. آنچه پس از استفاده از این تکنیک مهم است، مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان است که می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت ایمپلنت دندانی روزانه داشته باشد. توصیه می شود در 4-3 ماه اول نیروی زیادی به دندان کاشته شده وارد نکنید و از غذاهای نرم مانند سوپ استفاده کنید تا فرآیند جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک و لثه به خوبی پیش برود. این فرآیند در شش هفته اول کمتر و سپس همراه با فرآیند جوش خوردن انجام می شود.
کشیدن دندان و ایمپلنت فوری
همانطور که در بالا ذکر شد افرادی که مایل به کاشت فوری ایمپلنت هستند باید شرایطی را داشته باشند که پزشک معالج با معاینه بیمار مشخص کند که آیا بیمار توانایی استفاده از ایمپلنت فوری را دارد یا خیر. اگر بلافاصله مشکل ایمپلنت دارید، بدانید که بهترین زمان برای ایمپلنت بعد از کشیدن دندان است. بنابراین اگر دندانی دارید که به دلایل مختلف نیاز به کشیدن دارد، توصیه می شود بلافاصله پس از کشیدن دندان به پزشک متخصص مراجعه کرده و ایمپلنت انجام دهید.
ایمپلنت فوری با لیزر
با افزایش سطح علم و دانش در همه زمینه ها به ویژه در درمان همه روش های سنتی، تغییراتی به وجود آمده است. یکی از مهم ترین پیشرفت ها در زمینه درمان استفاده از لیزر است. با کاشت فوری لیزر، عوارض کاهش می یابد. از دیگر نکات قابل ذکر است هزینه کاشت لیزر که به دلیل استفاده از تکنولوژی روز بیشتر است. یکی از مزایای این روش کاهش عوارض است و از معایب این روش افزایش هزینه می باشد.
کاشت ایمپلنت فوری
افرادی که دندان های جلویی خود را از دست داده اند نیز اعتماد به نفس زیادی را از دست داده اند. با از دست دادن دندان های قابل مشاهده، بخشی از زیبایی خود را از دست می دهید. رایج ترین کاربرد این روش کاشت فوری دندان های جلویی است تا زیبایی خود را از دست ندهید. با کاشت فوری، اعتماد به نفس زیادی به دست می آورید.
ایمپلنت فوری ارزان
همانطور که نام ایمپلنت فوری به وضوح نشان می دهد، یکی از مهم ترین عوامل زمان است. در روش درمان ایمپلنت فوری یکی از قسمت های مهم پایه یا (لومینری) ایمپلنت است. زیرا این قسمت به زمان نیاز دارد تا با استخوان فک ترکیب شود. بنابراین، برای کوتاه کردن زمان درمان، باید از پایه ایمپلنت با تکنولوژی بالا استفاده کنید. پیشنهاد ما عزیزان این است که با استفاده از ایمپلنت های ارزان و بی کیفیت زمان درمان خود را کوتاه نکنید و از دستگاه های با کیفیت و مطمئن استفاده کنید. در واقع، ایمپلنت های فوری کمی گران تر از ایمپلنت های معمولی هستند.
عوارض ایمپلنت فوری
هر جراحی دارای عوارضی است که ممکن است شامل درد، خونریزی، تورم و غیره باشد که مختص جراحی ایمپلنت نیست. در این قسمت می خواهیم به عوارض ایمپلنت های فوری که بعد از جراحی رخ می دهد بپردازیم.
عفونت
یکی از مهم ترین عوارض ایمپلنت فوری را می توان عفونت نامید زیرا در صورت عدم دقت می تواند عوارض دیگری را برای شما به همراه داشته باشد. از سوی دیگر، عفونت می تواند منجر به شکست درمان شود. با مراقبت از ایمپلنت و استفاده از روش های مراقبتی که پزشک معالج به شما توضیح داده است می توانید تا حد زیادی از عفونت جلوگیری کنید.
ادغام پایه ایمپلنت با استخوان فک
یکی از مهمترین شرایط برای موفقیت درمان ایمپلنت، ادغام استخوان فک با ایمپلنت است. اگر استخوان فک به هر دلیلی با پایه ایمپلنت جوش نخورد، درمان با شکست مواجه خواهد شد. این می تواند به عنوان یک عارضه ایمپلنت طبقه بندی شود.
شکستگی تاج پروتز
برخی از عوارض ایمپلنت مربوط به نوع ایمپلنت نیست و می تواند در همه انواع ایجاد شود. البته در مورد کاشت فوری به دلیل استفاده از پروتزهای دندانی بعد از جراحی، احتمال این اتفاق بیشتر است. زیرا پروتزهای مورد استفاده بعد از عمل موقتی بوده و کیفیت پروتز قطعی را ندارند.
جابجایی ایمپلنت
هنگامی که ایمپلنت توسط پزشک معالج در استخوان فک قرار می گیرد، مراقب باشید که فشار زیادی به دندان کاشته شده وارد نکنید، زیرا حرکت ایمپلنت ممکن است باعث شل شدن آن شود و یا درمان به طور کلی با شکست مواجه شود.
کاشت فوری چگونه انجام می شود؟
کاشت فوری معمولاً به دلایلی مانند پوسیدگی یا شکستگی دندان در اثر تصادف یا هر حادثه دیگری انجام می شود. مراحل کاشت فوری به شرح زیر است: ابتدا متخصص دندانپزشکی به طور کامل معاینه می شود و با استفاده از عکس های دو یا سه بعدی روند کار برنامه ریزی می شود. در صورت عفونت می توان قبل از جراحی آنتی بیوتیک یا دهانشویه های ضد میکروبی تجویز کرد. در حین جراحی از بی حسی موضعی استفاده می شود و دندان آسیب دیده یا پوسیده کشیده می شود و سپس فضای ایجاد شده کاملاً تمیز می شود تا عفونتی در ناحیه باقی نماند.
سپس در صورت فراهم بودن شرایط برای کاشت فوری دندان، ایمپلنت را در داخل استخوان فک سوراخ می کنند تا تاج دندان در آنجا نصب شود. گاهی اوقات ممکن است پیوند استخوان برای پر کردن منافذ بین ایمپلنت و حفره ایجاد شده ضروری باشد. در واقع، این نوع رویدادها واقعاً قابل برنامه ریزی نیستند و معمولاً در زمان جراحی رخ می دهند. در نهایت یک تاج دندان موقت بر روی ایمپلنت نصب می شود، البته این روکش کوتاهتر به دلیل تماس نداشتن با دندان مقابل در نظر گرفته می شود تا کمترین آسیب و فشار را به آن وارد کند. همچنین لازم است بیمار دو هفته پس از جراحی به پزشک مراجعه کند و هر ماه چکاپ خود را به طور منظم انجام دهد. همچنین سه ماه بعد برای گچ گیری نهایی و روکش دائمی به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
شرایط فوری ایمپلنت:
اگر لثه و استخوان فک بیمار متورم، عفونی یا ملتهب نباشد از این روش استفاده می شود. وجود عفونت منجر به رد ایمپلنت و ادغام تیتانیوم با استخوان فک می شود. بدین ترتیب در صورت عفونت با تجویز آنتی بیوتیک و در طول دوره درمان امکان کاشت موقت وجود خواهد داشت.
تراکم استخوان باید به اندازه ای باشد که به پیچ ایمپلنت دریل شده و توسط بافت استخوانی استخوان فک احاطه شود. اگر تراکم استخوان کافی نباشد، از پیوند استخوان نیز استفاده می شود.
از آنجایی که ایمپلنت باید با استخوان فک ترکیب شود، انجام ایمپلنت فوری در کودکان امکان پذیر نیست زیرا استخوان فک در کودکان هنوز به طور کامل رشد نکرده است.
وضعیت سلامت عمومی مشتری باید قابل قبول باشد. عواملی مانند دیابت، سیگار کشیدن یا مصرف الکل شانس انطباق موفقیت آمیز ایمپلنت با استخوان فک را کاهش می دهد و سرعت بهبود زخم را کاهش می دهد.
بیمار باید بعد از جراحی بهداشت دهان و دندان را رعایت کند و مرتباً از مسواک و نخ دندان استفاده کند، زیرا در صورت رعایت نکردن بهداشت، خطر عفونت در زخم وجود خواهد داشت.
پس از جراحی، مشتری نباید از غذاهای سفت که نیاز به جویدن با نیروی زیاد دارند استفاده کند. فشار دادن دندان ها به هم شانس موفقیت ایمپلنت دندان را کاهش می دهد.
وجود حداقل 5 دندان در فک بالا و پایین و همچنین حداقل عرض استخوان باید 6 میلی متر و حداقل طول آن 13 میلی متر باشد.

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری یا ایمپلنت یک روزه روشی جدید در دندانپزشکی است که هر روز بر محبوبیت آن افزوده می شود که در کلینیک دکتر شمس به بهترین نحوه انجام می‌شود همچنین ایمپلنت لیزری در رشت نیز توسط این کلینیک دندانپزشکی انجام می‌شود. ایمپلنت فوری یک روش درمانی سریع برای مشکل بی دندانی است. در این روش بلافاصله پس از کشیدن دندان، کانال دندان کشیده شده با یک پایه ایمپلنت فوری و یک پروتز موقت جایگزین می شود. در ایمپلنت دندان معمولی این کار حداقل 3 ماه طول می کشد. این روش در مواردی که یک یا چند دندان فک جلو آسیب دیده باشد بسیار مفید است و زیبایی دندان ها را بلافاصله پس از کشیدن آنها باز می گرداند.
ایمپلنت فوری چیست؟
ایمپلنت فوری (یک روزه) به عنوان یکی از جدیدترین تکنیک های دندانپزشکی ارائه شده است. ایمپلنت فوری جایگزین بسیار خوبی برای دندان های از دست رفته است. کاشت فوری یکی از روش هایی است که هر روز محبوبیت بیشتری پیدا می کند و بسیار محبوب شده است. ایمپلنت فوری عمدتاً برای دندان های جلویی انجام می شود. تصمیم گیری برای استفاده از ایمپلنت فوری ممکن است کمی دشوار به نظر برسد، اما این روش مزایای زیادی دارد که می توان آن را انتخابی بدون پشیمانی دانست.
ایمپلنت فوری روشی جدید در درمان دندان است که امروزه بسیار رایج شده است و بهترین روش برای جایگزینی دندان های جلویی است.
ماده فوری ایمپلنت تیتانیوم یا مشتقات آن است و به عنوان پایه دندان در استخوان فک قرار می گیرد. این فونداسیون برای حفظ تاج دندان در نظر گرفته شده است، به عبارت دیگر به عنوان ریشه دندان طبیعی عمل می کند. تیتانیوم استفاده شده در ایمپلنت باید چند ماه در استخوان فک باقی بماند تا به خوبی با استخوان جوش بخورد و در مرحله بعد تاج دندان در آنجا ثابت شود.
اگر به دنبال یک دندانپزشک خانم در رشت هستید به روی لینک زیر کلیک کنید.
ایمپلنت پانچ چیست؟
با گذشت زمان و رواج روش درمان ایمپلنت برای درمان بی دندانی، روش های مختلف و مشابهی رواج یافته است که یکی از این روش ها کاشت فوری است. ایمپلنت های یک روزه یا ایمپلنت های پنج روزه نام های دیگری برای ایمپلنت های فوری هستند. بنابراین قیمت کاشت پانچ، مراحل کاری، مزایا و معایب ایمپلنت روز هیچ تفاوتی با ایمپلنت فوری ندارد و تنها تفاوت در نام آنهاست.
تفاوت بین ایمپلنت فوری و ایمپلنت دندان معمولی
از نظر روش کاشت ایمپلنت فوری با ایمپلنت های معمولی متفاوت است. در روش کاشت فوری اگر طول، عرض و تراکم استخوان فک مناسب باشد، به محض کشیدن دندان طبیعی در همان روز جراحی، پروتز نصب می شود. به طور معمول، قرار دادن ایمپلنت حدود 3 ماه طول می کشد. اما ایمپلنت فوری در همان روز جراحی ساخته می شود و پس از تقریباً 3 تا 5 ماه با پروتز قطعی جایگزین می شود. ایمپلنت فوری پلاستیکی و بسیار سبک است و معمولاً کمی کوتاهتر از سطح سایر دندان ها و سطح جونده است تا فشار کمتری در هنگام جویدن غذا وارد شود و ایمپلنت تیتانیوم کاملاً جوش داده شود سپس ایمپلنت نهایی. قرار داده شده است باید نصب شود.
در روش ایمپلنت فوری، وضعیت فعلی استخوان ها و دندان های شما بسیار مهم است و باید توسط متخصص ایمپلنت بررسی شود.
هنگام انتخاب ایمپلنت فوری، فاکتورهای زیادی نقش دارند. این روش یک روش ترجیحی در نظر گرفته می شود و صلاحیت مشتری باید توسط متخصص تعیین شود. یکی از عواملی که مانع استفاده از روش کاشت فوری می شود، قطر یا طول ریشه دندان یا نزدیکی آن به سینوس ها یا کانال های عصبی است.
مدت زمان کاشت فوری ایمپلنت
به طور کلی دو راه برای رسیدن به کاشت فوری وجود دارد. اولین روش کاشت فوری ایمپلنت های دندانی در زمان کشیدن دندان انجام می شود. در این روش بلافاصله پس از کشیدن دندان، ایمپلنت فوری در داخل استخوان فک قرار می گیرد تا تیتانیوم ایمپلنت محکم به استخوان فک جوش داده شود. و در نهایت بلافاصله پس از آن یک تاج پلاستیکی موقت روی آن قرار می گیرد. این روکش تا زمانی که ایمپلنت به استخوان جوش بخورد و روکش دائمی ایمپلنت فوری ساخته شود در جای خود باقی خواهد ماند.
ایمپلنت فوری برای ایمپلنت دندان جلو بسیار مهم است که تاثیر زیادی در زیبایی و لبخند فرد دارد و گاهی پس از ترمیم محل کشیدن دندان، ایمپلنت وارد فک و تاج آن می شود. در بالا. مواد مورد استفاده در حین کاشت پودر استخوان و غشاء برای پر کردن فضای خالی بین دندان ها است. در روش های معمول ایمپلنت باید از دندان های مصنوعی به طور موقت استفاده شود و یا حتی فضای دندان تا روز قرار دادن پروتز اصلی خالی بماند. این روش برای افرادی که دندان های جلویی شان کشیده شده است می تواند نگران کننده باشد. با روش ایمپلنت فوری، این محدودیت ها از بین خواهند رفت.
در این روش دوره درمان کاشت ایمپلنت کاهش می یابد: در روش کاشت فوری معمولاً در همان روز کشیدن دندان یا پس از ترمیم محل جراحی انجام می شود، در حالی که ایمپلنت ها پس از حدود 5 مورد طبیعی هستند. تا 6 ماه بعد از کشیدن و جراحی تاج دندان روی ایمپلنت قرار خواهد گرفت.
در این روش تعداد مداخلات جراحی کاهش می یابد: در روش ایمپلنت فوری، عموماً با جراحی ایمپلنت و تاج دندان انجام می شود. اما در مورد ایمپلنت های معمولی، جراحی جدید پس از چند ماه برای قرار دادن تاج ضروری است.
قرارگیری مناسب تر پروتز تاج دندان: در روش معمول ایمپلنت از کلاهک التیام دهنده استوانه ای استفاده می شود تا لثه شکل مناسبی به خود بگیرد. در روش کاشت فوری، لثه با تاج دندان تشکیل می شود که بلافاصله قرار می گیرد. در نتیجه هماهنگی لثه و تاج بسیار بهتر خواهد بود.
اعتماد به نفس بیمار: از آنجایی که گاهی اوقات از دست دادن دندان در دندان های جلویی رخ می دهد، می تواند اعتماد به نفس بیمار را تحت تاثیر قرار دهد. با روش ایمپلنت فوری امکان قرار دادن دندان ها بلافاصله پس از کشیدن دندان وجود دارد.
کمک به حفظ ظاهر لثه: چون فضای خالی دندان بلافاصله قرار می گیرد، وضعیت طبیعی لثه بهتر حفظ می شود.
درد، تورم و خونریزی کمتر: از آنجایی که تعداد جراحی ها با روش فوری ایمپلنت کمتر است و همه چیز در یک روز انجام می شود، تعداد بخیه ها کمتر و در نتیجه درد، تورم و دوره نقاهت بعد از عمل نیز کاهش می یابد. آنها نیز کاهش می یابد. .
زیبایی بیشتر: در روش ایمپلنت فوری به دلیل اینکه تحلیل لثه و استخوان فک کمتر است، زیبایی لبخند مشتری بیشتر می شود.
معایب کاشت فوری:
این روش معایب زیادی ندارد، فقط گزارش شده است که می تواند شانس موفقیت آمیز ایمپلنت دائمی را تا حدود 10 درصد کاهش دهد و همچنین عموماً برای کسانی که شرایط استخوانی ایده آلی دارند استفاده می شود. به طور کلی، کاشت فوری ایمپلنت یک روش بدون عارضه است و برای کسانی که نمی توانند فاز بی دندانی را تحمل کنند، توصیه می شود. علاوه بر این، هزینه آن بیشتر از قیمت ایمپلنت های معمولی است.
عملکرد ایمپلنت در یک روز
عملکرد خوب ایمپلنت های روز به تخصص و مهارت دندانپزشک بستگی دارد و در صورت کمک گرفتن از یک متخصص مجرب و با تجربه می توانید مطمئن باشید که دندان کاشته شده برای شما کاملا کاربردی خواهد بود و حتی می توان آن را بستری کرد. که در صورت انجام صحیح و دندانپزشک مجرب و آگاه این روش نسبت به روش های سنتی ایمپلنت موفق تر خواهد بود. عوارض احتمالی با روش سنتی ایمپلنت بسیار کم است و بعید است که عوارض بعد از جراحی بیمار را تحت تاثیر قرار دهد. آنچه پس از استفاده از این تکنیک مهم است، مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان است که می تواند تاثیر بسزایی در موفقیت ایمپلنت دندانی روزانه داشته باشد. توصیه می شود در 4-3 ماه اول نیروی زیادی به دندان کاشته شده وارد نکنید و از غذاهای نرم مانند سوپ استفاده کنید تا فرآیند جوش خوردن ایمپلنت با استخوان فک و لثه به خوبی پیش برود. این فرآیند در شش هفته اول کمتر و سپس همراه با فرآیند جوش خوردن انجام می شود.
کشیدن دندان و ایمپلنت فوری
همانطور که در بالا ذکر شد افرادی که مایل به کاشت فوری ایمپلنت هستند باید شرایطی را داشته باشند که پزشک معالج با معاینه بیمار مشخص کند که آیا بیمار توانایی استفاده از ایمپلنت فوری را دارد یا خیر. اگر بلافاصله مشکل ایمپلنت دارید، بدانید که بهترین زمان برای ایمپلنت بعد از کشیدن دندان است. بنابراین اگر دندانی دارید که به دلایل مختلف نیاز به کشیدن دارد، توصیه می شود بلافاصله پس از کشیدن دندان به پزشک متخصص مراجعه کرده و ایمپلنت انجام دهید.
ایمپلنت فوری با لیزر
با افزایش سطح علم و دانش در همه زمینه ها به ویژه در درمان همه روش های سنتی، تغییراتی به وجود آمده است. یکی از مهم ترین پیشرفت ها در زمینه درمان استفاده از لیزر است. با کاشت فوری لیزر، عوارض کاهش می یابد. از دیگر نکات قابل ذکر است هزینه کاشت لیزر که به دلیل استفاده از تکنولوژی روز بیشتر است. یکی از مزایای این روش کاهش عوارض است و از معایب این روش افزایش هزینه می باشد.
کاشت ایمپلنت فوری
افرادی که دندان های جلویی خود را از دست داده اند نیز اعتماد به نفس زیادی را از دست داده اند. با از دست دادن دندان های قابل مشاهده، بخشی از زیبایی خود را از دست می دهید. رایج ترین کاربرد این روش کاشت فوری دندان های جلویی است تا زیبایی خود را از دست ندهید. با کاشت فوری، اعتماد به نفس زیادی به دست می آورید.
ایمپلنت فوری ارزان
همانطور که نام ایمپلنت فوری به وضوح نشان می دهد، یکی از مهم ترین عوامل زمان است. در روش درمان ایمپلنت فوری یکی از قسمت های مهم پایه یا (لومینری) ایمپلنت است. زیرا این قسمت به زمان نیاز دارد تا با استخوان فک ترکیب شود. بنابراین، برای کوتاه کردن زمان درمان، باید از پایه ایمپلنت با تکنولوژی بالا استفاده کنید. پیشنهاد ما عزیزان این است که با استفاده از ایمپلنت های ارزان و بی کیفیت زمان درمان خود را کوتاه نکنید و از دستگاه های با کیفیت و مطمئن استفاده کنید. در واقع، ایمپلنت های فوری کمی گران تر از ایمپلنت های معمولی هستند.
عوارض ایمپلنت فوری
هر جراحی دارای عوارضی است که ممکن است شامل درد، خونریزی، تورم و غیره باشد که مختص جراحی ایمپلنت نیست. در این قسمت می خواهیم به عوارض ایمپلنت های فوری که بعد از جراحی رخ می دهد بپردازیم.
عفونت
یکی از مهم ترین عوارض ایمپلنت فوری را می توان عفونت نامید زیرا در صورت عدم دقت می تواند عوارض دیگری را برای شما به همراه داشته باشد. از سوی دیگر، عفونت می تواند منجر به شکست درمان شود. با مراقبت از ایمپلنت و استفاده از روش های مراقبتی که پزشک معالج به شما توضیح داده است می توانید تا حد زیادی از عفونت جلوگیری کنید.
ادغام پایه ایمپلنت با استخوان فک
یکی از مهمترین شرایط برای موفقیت درمان ایمپلنت، ادغام استخوان فک با ایمپلنت است. اگر استخوان فک به هر دلیلی با پایه ایمپلنت جوش نخورد، درمان با شکست مواجه خواهد شد. این می تواند به عنوان یک عارضه ایمپلنت طبقه بندی شود.
شکستگی تاج پروتز
برخی از عوارض ایمپلنت مربوط به نوع ایمپلنت نیست و می تواند در همه انواع ایجاد شود. البته در مورد کاشت فوری به دلیل استفاده از پروتزهای دندانی بعد از جراحی، احتمال این اتفاق بیشتر است. زیرا پروتزهای مورد استفاده بعد از عمل موقتی بوده و کیفیت پروتز قطعی را ندارند.
جابجایی ایمپلنت
هنگامی که ایمپلنت توسط پزشک معالج در استخوان فک قرار می گیرد، مراقب باشید که فشار زیادی به دندان کاشته شده وارد نکنید، زیرا حرکت ایمپلنت ممکن است باعث شل شدن آن شود و یا درمان به طور کلی با شکست مواجه شود.
کاشت فوری چگونه انجام می شود؟
کاشت فوری معمولاً به دلایلی مانند پوسیدگی یا شکستگی دندان در اثر تصادف یا هر حادثه دیگری انجام می شود. مراحل کاشت فوری به شرح زیر است: ابتدا متخصص دندانپزشکی به طور کامل معاینه می شود و با استفاده از عکس های دو یا سه بعدی روند کار برنامه ریزی می شود. در صورت عفونت می توان قبل از جراحی آنتی بیوتیک یا دهانشویه های ضد میکروبی تجویز کرد. در حین جراحی از بی حسی موضعی استفاده می شود و دندان آسیب دیده یا پوسیده کشیده می شود و سپس فضای ایجاد شده کاملاً تمیز می شود تا عفونتی در ناحیه باقی نماند.
سپس در صورت فراهم بودن شرایط برای کاشت فوری دندان، ایمپلنت را در داخل استخوان فک سوراخ می کنند تا تاج دندان در آنجا نصب شود. گاهی اوقات ممکن است پیوند استخوان برای پر کردن منافذ بین ایمپلنت و حفره ایجاد شده ضروری باشد. در واقع، این نوع رویدادها واقعاً قابل برنامه ریزی نیستند و معمولاً در زمان جراحی رخ می دهند. در نهایت یک تاج دندان موقت بر روی ایمپلنت نصب می شود، البته این روکش کوتاهتر به دلیل تماس نداشتن با دندان مقابل در نظر گرفته می شود تا کمترین آسیب و فشار را به آن وارد کند. همچنین لازم است بیمار دو هفته پس از جراحی به پزشک مراجعه کند و هر ماه چکاپ خود را به طور منظم انجام دهد. همچنین سه ماه بعد برای گچ گیری نهایی و روکش دائمی به دندانپزشک خود مراجعه کنید.
شرایط فوری ایمپلنت:
اگر لثه و استخوان فک بیمار متورم، عفونی یا ملتهب نباشد از این روش استفاده می شود. وجود عفونت منجر به رد ایمپلنت و ادغام تیتانیوم با استخوان فک می شود. بدین ترتیب در صورت عفونت با تجویز آنتی بیوتیک و در طول دوره درمان امکان کاشت موقت وجود خواهد داشت.
تراکم استخوان باید به اندازه ای باشد که به پیچ ایمپلنت دریل شده و توسط بافت استخوانی استخوان فک احاطه شود. اگر تراکم استخوان کافی نباشد، از پیوند استخوان نیز استفاده می شود.
از آنجایی که ایمپلنت باید با استخوان فک ترکیب شود، انجام ایمپلنت فوری در کودکان امکان پذیر نیست زیرا استخوان فک در کودکان هنوز به طور کامل رشد نکرده است.
وضعیت سلامت عمومی مشتری باید قابل قبول باشد. عواملی مانند دیابت، سیگار کشیدن یا مصرف الکل شانس انطباق موفقیت آمیز ایمپلنت با استخوان فک را کاهش می دهد و سرعت بهبود زخم را کاهش می دهد.
بیمار باید بعد از جراحی بهداشت دهان و دندان را رعایت کند و مرتباً از مسواک و نخ دندان استفاده کند، زیرا در صورت رعایت نکردن بهداشت، خطر عفونت در زخم وجود خواهد داشت.
پس از جراحی، مشتری نباید از غذاهای سفت که نیاز به جویدن با نیروی زیاد دارند استفاده کند. فشار دادن دندان ها به هم شانس موفقیت ایمپلنت دندان را کاهش می دهد.
وجود حداقل 5 دندان در فک بالا و پایین و همچنین حداقل عرض استخوان باید 6 میلی متر و حداقل طول آن 13 میلی متر باشد.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 162
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 8
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 45
  • بازدید ماه : 227
  • بازدید سال : 1972
  • بازدید کلی : 4898
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی