loading...

کسب وکار

بازدید : 20
سه شنبه 14 شهريور 1402 زمان : 21:37

پروتز دندان چیست و چه کاربردی دارد؟
همانطور که از نامش پیداست در دسته کیس های دندانی قرار می گیرد و نقش دندان طبیعی را به صورت کلی یا جزئی ایفا می کند. به همین دلیل است که می گوییم به طور کامل یا جزئی، زیرا در برخی موارد یک دندان طبیعی کامل از بین رفته است و از پروتز به عنوان ساختار کامل برای بیمار استفاده می شود و در موارد دیگر فقط بخشی از دندان مانند تاج او است. اگر برای انجام کلیه خدمات دندانپزشکی خود به دنبال یک دکتر خصوصی دندانپزشکی رشت هستید کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس در خدمت شما اشت

پروتزهای کامل شامل اجزای مختلفی مانند تاج دندان، بریج، دندان مصنوعی، ایمپلنت دندان و روکش می باشد که شامل اجزای ثابت و متحرک می باشد. در زمینه پروتزهای دندانی، مراجعه به دندانپزشک حرفه ای یا متخصص پروتز الزامی است. برای انجام پروتز دندان در رشت پیشنهاد ما مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس است.

در مورد فواید و عملکرد پروتز چند نکته بسیار مهم وجود دارد. یکی از آنها این است که در زمینه غذا، حال انسان بسیار بهتر می شود و به راحتی می تواند غذا بخورد و بیاشامد بدون اینکه دچار دندان درد یا حساسیت های مربوط به آن شود. از طرفی می دانیم که دندان ها تاثیر زیادی در زیبایی فرد دارند. این باعث می شود که دندان مصنوعی عاملی برای اعتماد به نفس و آرامش خاطر باشد.

در موارد دیگر، دندان مصنوعی از فرسایش استخوان فک جلوگیری می کند و از دندان عصب کشی شده محافظت می کند. در نهایت با یک پروتز صحیح و استاندارد لبخندی زیبا خواهید یافت.

انواع دندان مصنوعی
با توجه به تعریف پروتز دندان مشخص شده است که این روش درمانی به روش های مختلف قابل استفاده بوده و انواع مختلفی دارد. مهم ترین طبقه بندی مورد استفاده برای پروتزهای دندانی نحوه قرارگیری آنها در دهان اعم از ثابت یا متحرک است. هر کدام از این انواع ویژگی های خاص خود را دارند و به دلایلی پزشک تصمیم می گیرد که از کدام مدل برای بیمار استفاده کند. با تعریفی مختصر در زمینه پروتزها به برخی از ویژگی های آنها نیز اشاره می کنیم.

1. پروتز دندان ثابت
روکش دندان نوعی پروتز دندان ثابت است
این نوع پروتز دندان که اغلب به آن روکش دندان نیز می گویند به طور دائم در داخل دهان قرار می گیرد و در هنگام استفاده از آن فرد به سختی متوجه طبیعی بودن یا نبودن دندان های خود می شود. از یک طرف ظاهر بسیار زیبا و طبیعی بودن این نوع پروتزها طرفداران زیادی را برای آنها به همراه داشته و افراد زیادی تمایل به استفاده از این نوع پروتزها را دارند. پروتزهای ثابت خود به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

پروتز دندان به صورت روکش تک دندانی
اگر وسعت آسیب به دندانی وارد شده و وسعت آن به حدی نیست که دیواره های دندان از بین رفته باشد، می توانید از پوشش دندانی استفاده کنید. در مواردی که دندان شما تغییر رنگ داده و تیره و زرد شده و یا سطح آن به دلیل پرکردن های متعدد سیاه شده است، می توانید پروتز تاج دندان را انتخاب کنید که به طور طبیعی دندان شما را کاملاً فرم می دهد. از نظر هزینه نیز شرایط مناسبی را ارائه می دهد و از پوسیدگی بیشتر دندان جلوگیری می کند.

پروتز دندان به صورت پل دندانی
اگر در جایی فقط از اصطلاح پروتز ثابت دندان استفاده شده باشد، یعنی همان پل دندانی. زمانی که یک یا چند دندان بین دو دندان ثابت پوسیده و آسیب دیده باشد و مقدار زیادی از استخوان دندان از بین رفته باشد از روش بریج دندانی استفاده می شود. به این ترتیب اولین و آخرین دو دندان سالم به عنوان ستون عمل می کنند و فاصله بین آنها پل می شود. اکنون این امکان وجود دارد که ناحیه ما بین دندان ها را پر کنیم. از مزایای این نوع پروتز می توان به پرکردن جای خالی دندان ها، افزایش زیبایی و کمک به عملکرد بهتر دندان ها در هنگام خوردن و آشامیدن اشاره کرد.

2. پروتز متحرک دندان
دسته دیگری از پروتزهای مورد استفاده دندانپزشکان، پروتزهای متحرک هستند. استفاده از این نوع پروتزها در شرایطی توصیه می شود که امکان استفاده از پروتز ثابت برای فرد وجود نداشته باشد و فرد مجبور به استفاده از پروتز متحرک باشد. زیرا طبیعی بودن و زیبایی آن ها نسبت به پروتزهای ثابت پایین تر است و مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت.

از این رو به این نوع پروتز، پروتز متحرک گفته می شود که در هر زمان می توان آن را گذاشت و درآورد. پروتزهای متحرک معمولاً زمانی استفاده می شوند که تعداد دندان های آسیب دیده یا افتاده زیاد باشد. این نوع پروتز انواع مختلفی نیز دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروتز متحرک دندان پارسیل
این یک نوع پروتز جزئی متحرک است که به عنوان دندان جزئی در زمینه دندان نیز شناخته می شود. خود پروتز پارسیل انواع مختلفی دارد که از نظر ویژگی ها و کاربردها متفاوت است:

پروتزهای جزئی تمام اکریلیک: این یک درمان موقت و اولیه است که برای مدتی استفاده می شود.
پروتزهای کروم کبالت: در مواردی که نمی توان از پروتز ثابت استفاده کرد و یا به دلایلی فرد علاقه ای به پروتز ثابت ندارد، از این نوع پروتز جزئی استفاده می شود. یکی از مواردی که نمی توان از پروتز ثابت استفاده کرد، زمانی است که در انتهای دهان فرد دندانی وجود نداشته باشد که متخصص بتواند از آن به عنوان بریج استفاده کند.
مورد دیگری از دندان های متحرک وجود دارد که به لثه ها متصل شده و در آن از آلیاژ فلز استفاده شده است. البته وجود گیره در این نوع پروتزها حس ناخوشایندی را برای فرد ایجاد می کند. در این موارد دندان های مصنوعی متحرک پارسیلی در بازار وجود دارد که قسمت گیره فلزی آن نیز به رنگ دندان طراحی شده است.
اگر به دنبال بهترین دندانسازدررشت هستید روی لیک زیر کلیک کنید.

https://drshamsdentist.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/


پروتزهای کامل یا جزئی
یکی از شناخته شده ترین دندان های مصنوعی دندان مصنوعی کامل است که اکثر ما آن را از نزدیک دیده ایم و بیشتر افراد مسن از آن استفاده می کنند. جایی که فرد تمام دندان های خود را از دست داده و از پروتز کامل و یک قطعه برای هر فک استفاده می کند. کارایی این نوع پروتز در نوع خود و در ابتدا قابل توجه بود. اما با گذشت زمان و مشکلاتی که به همراه داشت مانند زردی، شکستگی و ... مصرف آن به تدریج کاهش یافت و استفاده از ایمپلنت دندان در بین مردم افزایش یافت. از نظر قیمت، این نوع پروتز یکی از ارزان ترین پروتزهای مورد استفاده مردم است و در دو نوع آدامس معمولی و آدامس نرم عرضه می شود.

پروتز متحرک اوردنچر
ترکیب کامل روش دندان مصنوعی و ایمپلنت را اوردنچر می نامند. بدین ترتیب مجموعه کاملی از دندان ها بر روی پایه های ایمپلنت قرار گرفته در داخل لثه نصب می شود و شکل طبیعی تری دارد. کار با آن راحت تر است و به نوعی می توان گفت نیمه متحرک است زیرا به پایه های ایمپلنت ها متصل است.

چه عواملی در انتخاب آن موثر است؟
در مورد انتخاب نوع پروتز این متخصص پروتز است که تصمیم نهایی را می گیرد اما باید گفت که وضعیت دهان و دندان های فرد بیشترین تاثیر را در انتخاب پروتز دارد. اگر تعداد دندان های آسیب دیده یا از دست رفته کم و محدود باشد، به طور کلی استفاده از پروتز ثابت برای همان ناحیه پیشنهاد می شود. اما در مواردی که بسیاری از دندان ها آسیب دیده یا از بین رفته اند، پزشک بسته به نوع استخوان فک و لثه، پروتزهای متحرک را پیشنهاد می کند که ممکن است شامل ایمپلنت باشد یا نباشد تا هزینه و مدت درمان کاهش یابد.

اهمیت جایگزینی دندان های از دست رفته
اگر دندانی دچار پوسیدگی و آسیب شود، یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد، درمان سریع آن و در صورت لزوم جایگزینی دندان از دست رفته است. برخی از دلایلی که آن را مهم می کند شامل پرهیز از فشار بیشتر به دندان های دیگر، افزایش زیبایی و اعتماد به نفس فرد، حفظ سلامت دهان و دندان ها، جلوگیری از تغییر فک، جلوگیری از کج شدن دندان های دیگر و ... می باشد. . پس در اسرع وقت با متخصص مشورت کنید و بنا به تشخیص دندانپزشک فضای خالی دندان خود را با یکی از انواع پروتز پر کنید و از سلامت دندان های باقی مانده اطمینان حاصل کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی دندانی از بین می رود، فشار روی دندان های دیگر برای جویدن چند برابر می شود.

مراقبت از دندان مصنوعی
پروتزهای مورد استفاده انسان بسیار شبیه به دندان های طبیعی هستند و باید به روند نگهداری و مراقبت از آنها اهمیت ویژه ای داد. آنها را تمیز نگه دارید، فشار زیادی به دندان مصنوعی وارد نکنید، سطح دندان ها را با مسواک مناسب تمیز کنید، در صورت استفاده از پروتز متحرک هفته ای یک بار در محلول های ضد عفونی کننده قرار دهید. بلافاصله پس از صرف غذا، دندان ها را تمیز کنید، این کار از تغییر رنگ دندان مصنوعی جلوگیری می کند.


طول عمر آن چقدر است؟
اگر بتوانید دو هفته اول را به خوبی پشت سر بگذارید و دندان مصنوعی متناسب با دهان شما باشد، شرایط نگهداری در طولانی مدت آسان تر خواهد شد. قبل از هر چیز به این نکته توجه کنید که طبیعی است که دندان مصنوعی در روزهای اول جا نیفتد و به دلیل التهاب دهان خوردن و آشامیدن آن کمی مشکل است.

همانطور که دندان های طبیعی در افراد مختلف ماندگاری متفاوتی دارند، دندان های مصنوعی نیز ماندگاری متفاوتی دارند و در افراد مختلف نتایج متفاوتی خواهند داشت. البته اگر توصیه های مربوط به بهداشت و نگهداری دندان را رعایت کنید، می توانید عمر این نوع دندان ها را افزایش داده و سال ها از آنها استفاده کنید.

مزایای استفاده از دندان مصنوعی
کسانی که مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان، پوسیدگی دندان، ناتوانی در جویدن غذا، مشکل در تکلم به دلیل نداشتن دندان و ... دارند، باید برای درمان اقدام کنند. در این موارد، پروتزهای دندانی در انواع مختلف، بسته به تشخیص متخصص، راه حلی سریع و کاملاً کاربردی است. بهتر است به بهترین متخصصان و دندانپزشکان مراجعه کنید تا در زمینه قالب گیری و ساخت یک پروتز مناسب با مشکل مواجه نشوید. دندان مصنوعی به سلامت دهان شما کمک می کند. آنها از آسیب به دندان های دیگر جلوگیری می کنند و زیبایی و افزایش اعتماد به نفس را برای شما به ارمغان می آورند. اگر دندان با پروتز جایگزین نشود، مشکلاتی مانند سایش دندان های دیگر، انحنای آنها، زخم و تغییر شکل لثه ها و ...

عوارض دندان مصنوعی
مسائلی مانند آلرژی و حساسیت، ایجاد ناراحتی های دهانی به دلیل عدم سازگاری، مسائل ناشی از قالب گیری یا تناسب نامناسب پروتز و تورم و التهاب کوتاه مدت تنها بخشی از مواردی است که ممکن است هنگام استفاده از پروتز برای فرد پیش بیاید. .

هزینه دندان مصنوعی
نوع پروتزی که استفاده می کنید، برای کدام ناحیه از دهان و همچنین تعداد دندان ها هزینه را تغییر می دهد. علاوه بر این، نیاز به آزمایشگاه، هزینه متخصص و کلینیک و ... نیز در شرایط مختلف متفاوت است.به همین دلیل نمی توان قیمت مشخص و منحصر به فردی را در زمینه پروتز تعیین کرد. البته وقتی برای مشاوره و معاینه اولیه به متخصص مراجعه می کنید قیمت و هزینه کامل را به شما می گوید.

پروتز دندان چیست و چه کاربردی دارد؟
همانطور که از نامش پیداست در دسته کیس های دندانی قرار می گیرد و نقش دندان طبیعی را به صورت کلی یا جزئی ایفا می کند. به همین دلیل است که می گوییم به طور کامل یا جزئی، زیرا در برخی موارد یک دندان طبیعی کامل از بین رفته است و از پروتز به عنوان ساختار کامل برای بیمار استفاده می شود و در موارد دیگر فقط بخشی از دندان مانند تاج او است. اگر برای انجام کلیه خدمات دندانپزشکی خود به دنبال یک دکتر خصوصی دندانپزشکی رشت هستید کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس در خدمت شما اشت

پروتزهای کامل شامل اجزای مختلفی مانند تاج دندان، بریج، دندان مصنوعی، ایمپلنت دندان و روکش می باشد که شامل اجزای ثابت و متحرک می باشد. در زمینه پروتزهای دندانی، مراجعه به دندانپزشک حرفه ای یا متخصص پروتز الزامی است. برای انجام پروتز دندان در رشت پیشنهاد ما مراجعه به کلینیک دندانپزشکی دکتر شمس است.

در مورد فواید و عملکرد پروتز چند نکته بسیار مهم وجود دارد. یکی از آنها این است که در زمینه غذا، حال انسان بسیار بهتر می شود و به راحتی می تواند غذا بخورد و بیاشامد بدون اینکه دچار دندان درد یا حساسیت های مربوط به آن شود. از طرفی می دانیم که دندان ها تاثیر زیادی در زیبایی فرد دارند. این باعث می شود که دندان مصنوعی عاملی برای اعتماد به نفس و آرامش خاطر باشد.

در موارد دیگر، دندان مصنوعی از فرسایش استخوان فک جلوگیری می کند و از دندان عصب کشی شده محافظت می کند. در نهایت با یک پروتز صحیح و استاندارد لبخندی زیبا خواهید یافت.

انواع دندان مصنوعی
با توجه به تعریف پروتز دندان مشخص شده است که این روش درمانی به روش های مختلف قابل استفاده بوده و انواع مختلفی دارد. مهم ترین طبقه بندی مورد استفاده برای پروتزهای دندانی نحوه قرارگیری آنها در دهان اعم از ثابت یا متحرک است. هر کدام از این انواع ویژگی های خاص خود را دارند و به دلایلی پزشک تصمیم می گیرد که از کدام مدل برای بیمار استفاده کند. با تعریفی مختصر در زمینه پروتزها به برخی از ویژگی های آنها نیز اشاره می کنیم.

1. پروتز دندان ثابت
روکش دندان نوعی پروتز دندان ثابت است
این نوع پروتز دندان که اغلب به آن روکش دندان نیز می گویند به طور دائم در داخل دهان قرار می گیرد و در هنگام استفاده از آن فرد به سختی متوجه طبیعی بودن یا نبودن دندان های خود می شود. از یک طرف ظاهر بسیار زیبا و طبیعی بودن این نوع پروتزها طرفداران زیادی را برای آنها به همراه داشته و افراد زیادی تمایل به استفاده از این نوع پروتزها را دارند. پروتزهای ثابت خود به چند دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

پروتز دندان به صورت روکش تک دندانی
اگر وسعت آسیب به دندانی وارد شده و وسعت آن به حدی نیست که دیواره های دندان از بین رفته باشد، می توانید از پوشش دندانی استفاده کنید. در مواردی که دندان شما تغییر رنگ داده و تیره و زرد شده و یا سطح آن به دلیل پرکردن های متعدد سیاه شده است، می توانید پروتز تاج دندان را انتخاب کنید که به طور طبیعی دندان شما را کاملاً فرم می دهد. از نظر هزینه نیز شرایط مناسبی را ارائه می دهد و از پوسیدگی بیشتر دندان جلوگیری می کند.

پروتز دندان به صورت پل دندانی
اگر در جایی فقط از اصطلاح پروتز ثابت دندان استفاده شده باشد، یعنی همان پل دندانی. زمانی که یک یا چند دندان بین دو دندان ثابت پوسیده و آسیب دیده باشد و مقدار زیادی از استخوان دندان از بین رفته باشد از روش بریج دندانی استفاده می شود. به این ترتیب اولین و آخرین دو دندان سالم به عنوان ستون عمل می کنند و فاصله بین آنها پل می شود. اکنون این امکان وجود دارد که ناحیه ما بین دندان ها را پر کنیم. از مزایای این نوع پروتز می توان به پرکردن جای خالی دندان ها، افزایش زیبایی و کمک به عملکرد بهتر دندان ها در هنگام خوردن و آشامیدن اشاره کرد.

2. پروتز متحرک دندان
دسته دیگری از پروتزهای مورد استفاده دندانپزشکان، پروتزهای متحرک هستند. استفاده از این نوع پروتزها در شرایطی توصیه می شود که امکان استفاده از پروتز ثابت برای فرد وجود نداشته باشد و فرد مجبور به استفاده از پروتز متحرک باشد. زیرا طبیعی بودن و زیبایی آن ها نسبت به پروتزهای ثابت پایین تر است و مشکلات دیگری را به همراه خواهد داشت.

از این رو به این نوع پروتز، پروتز متحرک گفته می شود که در هر زمان می توان آن را گذاشت و درآورد. پروتزهای متحرک معمولاً زمانی استفاده می شوند که تعداد دندان های آسیب دیده یا افتاده زیاد باشد. این نوع پروتز انواع مختلفی نیز دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پروتز متحرک دندان پارسیل
این یک نوع پروتز جزئی متحرک است که به عنوان دندان جزئی در زمینه دندان نیز شناخته می شود. خود پروتز پارسیل انواع مختلفی دارد که از نظر ویژگی ها و کاربردها متفاوت است:

پروتزهای جزئی تمام اکریلیک: این یک درمان موقت و اولیه است که برای مدتی استفاده می شود.
پروتزهای کروم کبالت: در مواردی که نمی توان از پروتز ثابت استفاده کرد و یا به دلایلی فرد علاقه ای به پروتز ثابت ندارد، از این نوع پروتز جزئی استفاده می شود. یکی از مواردی که نمی توان از پروتز ثابت استفاده کرد، زمانی است که در انتهای دهان فرد دندانی وجود نداشته باشد که متخصص بتواند از آن به عنوان بریج استفاده کند.
مورد دیگری از دندان های متحرک وجود دارد که به لثه ها متصل شده و در آن از آلیاژ فلز استفاده شده است. البته وجود گیره در این نوع پروتزها حس ناخوشایندی را برای فرد ایجاد می کند. در این موارد دندان های مصنوعی متحرک پارسیلی در بازار وجود دارد که قسمت گیره فلزی آن نیز به رنگ دندان طراحی شده است.
اگر به دنبال بهترین دندانسازدررشت هستید روی لیک زیر کلیک کنید.

https://drshamsdentist.com/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%b4%d8%aa/


پروتزهای کامل یا جزئی
یکی از شناخته شده ترین دندان های مصنوعی دندان مصنوعی کامل است که اکثر ما آن را از نزدیک دیده ایم و بیشتر افراد مسن از آن استفاده می کنند. جایی که فرد تمام دندان های خود را از دست داده و از پروتز کامل و یک قطعه برای هر فک استفاده می کند. کارایی این نوع پروتز در نوع خود و در ابتدا قابل توجه بود. اما با گذشت زمان و مشکلاتی که به همراه داشت مانند زردی، شکستگی و ... مصرف آن به تدریج کاهش یافت و استفاده از ایمپلنت دندان در بین مردم افزایش یافت. از نظر قیمت، این نوع پروتز یکی از ارزان ترین پروتزهای مورد استفاده مردم است و در دو نوع آدامس معمولی و آدامس نرم عرضه می شود.

پروتز متحرک اوردنچر
ترکیب کامل روش دندان مصنوعی و ایمپلنت را اوردنچر می نامند. بدین ترتیب مجموعه کاملی از دندان ها بر روی پایه های ایمپلنت قرار گرفته در داخل لثه نصب می شود و شکل طبیعی تری دارد. کار با آن راحت تر است و به نوعی می توان گفت نیمه متحرک است زیرا به پایه های ایمپلنت ها متصل است.

چه عواملی در انتخاب آن موثر است؟
در مورد انتخاب نوع پروتز این متخصص پروتز است که تصمیم نهایی را می گیرد اما باید گفت که وضعیت دهان و دندان های فرد بیشترین تاثیر را در انتخاب پروتز دارد. اگر تعداد دندان های آسیب دیده یا از دست رفته کم و محدود باشد، به طور کلی استفاده از پروتز ثابت برای همان ناحیه پیشنهاد می شود. اما در مواردی که بسیاری از دندان ها آسیب دیده یا از بین رفته اند، پزشک بسته به نوع استخوان فک و لثه، پروتزهای متحرک را پیشنهاد می کند که ممکن است شامل ایمپلنت باشد یا نباشد تا هزینه و مدت درمان کاهش یابد.

اهمیت جایگزینی دندان های از دست رفته
اگر دندانی دچار پوسیدگی و آسیب شود، یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کرد، درمان سریع آن و در صورت لزوم جایگزینی دندان از دست رفته است. برخی از دلایلی که آن را مهم می کند شامل پرهیز از فشار بیشتر به دندان های دیگر، افزایش زیبایی و اعتماد به نفس فرد، حفظ سلامت دهان و دندان ها، جلوگیری از تغییر فک، جلوگیری از کج شدن دندان های دیگر و ... می باشد. . پس در اسرع وقت با متخصص مشورت کنید و بنا به تشخیص دندانپزشک فضای خالی دندان خود را با یکی از انواع پروتز پر کنید و از سلامت دندان های باقی مانده اطمینان حاصل کنید. به خاطر داشته باشید که وقتی دندانی از بین می رود، فشار روی دندان های دیگر برای جویدن چند برابر می شود.

مراقبت از دندان مصنوعی
پروتزهای مورد استفاده انسان بسیار شبیه به دندان های طبیعی هستند و باید به روند نگهداری و مراقبت از آنها اهمیت ویژه ای داد. آنها را تمیز نگه دارید، فشار زیادی به دندان مصنوعی وارد نکنید، سطح دندان ها را با مسواک مناسب تمیز کنید، در صورت استفاده از پروتز متحرک هفته ای یک بار در محلول های ضد عفونی کننده قرار دهید. بلافاصله پس از صرف غذا، دندان ها را تمیز کنید، این کار از تغییر رنگ دندان مصنوعی جلوگیری می کند.


طول عمر آن چقدر است؟
اگر بتوانید دو هفته اول را به خوبی پشت سر بگذارید و دندان مصنوعی متناسب با دهان شما باشد، شرایط نگهداری در طولانی مدت آسان تر خواهد شد. قبل از هر چیز به این نکته توجه کنید که طبیعی است که دندان مصنوعی در روزهای اول جا نیفتد و به دلیل التهاب دهان خوردن و آشامیدن آن کمی مشکل است.

همانطور که دندان های طبیعی در افراد مختلف ماندگاری متفاوتی دارند، دندان های مصنوعی نیز ماندگاری متفاوتی دارند و در افراد مختلف نتایج متفاوتی خواهند داشت. البته اگر توصیه های مربوط به بهداشت و نگهداری دندان را رعایت کنید، می توانید عمر این نوع دندان ها را افزایش داده و سال ها از آنها استفاده کنید.

مزایای استفاده از دندان مصنوعی
کسانی که مشکلات دندانی مانند پوسیدگی دندان، پوسیدگی دندان، ناتوانی در جویدن غذا، مشکل در تکلم به دلیل نداشتن دندان و ... دارند، باید برای درمان اقدام کنند. در این موارد، پروتزهای دندانی در انواع مختلف، بسته به تشخیص متخصص، راه حلی سریع و کاملاً کاربردی است. بهتر است به بهترین متخصصان و دندانپزشکان مراجعه کنید تا در زمینه قالب گیری و ساخت یک پروتز مناسب با مشکل مواجه نشوید. دندان مصنوعی به سلامت دهان شما کمک می کند. آنها از آسیب به دندان های دیگر جلوگیری می کنند و زیبایی و افزایش اعتماد به نفس را برای شما به ارمغان می آورند. اگر دندان با پروتز جایگزین نشود، مشکلاتی مانند سایش دندان های دیگر، انحنای آنها، زخم و تغییر شکل لثه ها و ...

عوارض دندان مصنوعی
مسائلی مانند آلرژی و حساسیت، ایجاد ناراحتی های دهانی به دلیل عدم سازگاری، مسائل ناشی از قالب گیری یا تناسب نامناسب پروتز و تورم و التهاب کوتاه مدت تنها بخشی از مواردی است که ممکن است هنگام استفاده از پروتز برای فرد پیش بیاید. .

هزینه دندان مصنوعی
نوع پروتزی که استفاده می کنید، برای کدام ناحیه از دهان و همچنین تعداد دندان ها هزینه را تغییر می دهد. علاوه بر این، نیاز به آزمایشگاه، هزینه متخصص و کلینیک و ... نیز در شرایط مختلف متفاوت است.به همین دلیل نمی توان قیمت مشخص و منحصر به فردی را در زمینه پروتز تعیین کرد. البته وقتی برای مشاوره و معاینه اولیه به متخصص مراجعه می کنید قیمت و هزینه کامل را به شما می گوید.

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 164
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 66
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 8
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 221
  • بازدید ماه : 454
  • بازدید سال : 2199
  • بازدید کلی : 5125
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی